Monday, December 13, 2010

pilihanku: antara cinta,kecewa & sokongan....

assalamualaikum w.b.t...

hmm... post kali ni berbeza sikit... sbb kali ni memainkan emosi aku sedikit.... well.... it's not easy you know??? btw... sometimes ade bende kita kan terpaksa wat pilihan sewajarnyer dlm menentukan perjalanan hidup kita.... n yg pasti pilihan sentiasa akan berlaku dlm hidup manusia... mcm aku la......


sebelum masuk sem 6, aku berdepan dgn dilema menyertai salah satu badan yg aku rasa masing2 ade idealogi n style tersendiri... hmmm.... bile naik sem 6.. nk x nak kene wat pilihan.... n akhir nyer aku memilih tuk tidak menjadi MT tuk PRS.... wlupun kecintaan aku terhadap PRS tinggi, namun dek kerana beberapa faktor, keputusan yg berat terpaksa diambil.....


PRS adalah jiwa aku... that is the fact.. x de sape leh sangkal bende tu..... tp ape kan daya... ku sangka hujan sampai ke petang rupe nyer panas di tengah hari.... bile bertukar kepimpinan @ pengurusan, maka berlakulah konflik.... that is what happen.. mls nk cite lebih2... so baik diam je... and at the end of the day.. aku terpaksa lepaskan ape yg aku syg tuk puaskan hati seseorg.... its suck you know.....

JPP..... wlupun dulu aku x berapa nk explore sgt pasal badan ni tp x sangka akhir nyer aku boleh pimpin badan ni wlupun sementara... PRS yang aku berjuang bersama2 dgn cikgu shamsul pun tidak dpt rasa jd org no. 1 dlm PRS.... tau2... dpt lak jd org no. 1 dlm JPP.... nasib mmg x dpt dijangka.... tambahan pula, pegawai nye lebih bersikap terbuka dgn aku.. n aku lebih suke begitu....

x pe la... bg aku mana yg memberi faedah kepada semua pihak yg itulah aku ikut..... hubungan dgn pegawai itu pun kene ambik kira... ingat senang2 mcm tu je ke???? election dah nak dekat... wajarkah aku bertanding dlm election nanti????? komen sikit?????

p/s: ustaz memang la bg green light... tp..... layak ke aku ni.... hmm........

2 comments:

  1. abg pilih la mane2 yg sesuai dgn abg...
    klau hati lebih suke pergi dkt A,so go on..
    tp klau kt B, ikut jela..,
    klau kite bkerja kt tmpat yg kite sndri tak selesa merana jgak kite.. last2 kerja tak buat,, masalah brtimbun-timbun,, kan..

    so, gud luck in make decision brO..
    yg pasal bertanding election tuh buat je..
    sekadar mncuba naseb dan pengalaman.. :)
    klau ade rezeki,, dapt lah..

    ReplyDelete
  2. hahaha.... betul3x... thanks kyrel... ni nk lantik jd kempen manager ni... hihihi.... bg ramai vote abg sbb kehawtan kyrel... hahaha.......

    ReplyDelete