Sunday, May 31, 2009

Kehidupan poli ku....


Pejam celik pejam celik rupa2 nyer dah nak masuk sem 3 aku rupa nyer... dalam masa yg sama dah setahun aku bergelar mahasiswa politeknik. Klu nak diikutkan suasana dan waktu memang terasa pantas sekali masa itu berlalu.

Wlu bagaimana pun ia masih lagi blm dpt menandingi suasana n memori di alam persekolahan dulu. Huhuhuhuhuhuhuhu....... aku rasa alam pengajian tinggi ni x la teruk sgt.... mcm biasa ar dpt jumpa n kenal dgn rakan2 baru yg pastinyer ada sahaja ragam mereka....

Hidup di poli pun x la sesukar mana.... ade org penah kata, “ bljr di politeknik mudah tp jangan ambil mudah”. Agak mendalam juga kenyataan itu. Bila dah nak masuk sem 3 ni barulah aku fhm maksud nyer. Mmg diakui bljr di politeknik mmg mudah namun kita jgn cepat ambil mudah ia. Klu x, x kan ar ramai yg mengulang modul.

Bile masuk alam ini, br aku tahu bahawa bnyk lagi benda yg blm kita kecapi. Ternyata pendedahan di alam sekolah itu tidak sebanyak atau seluas seperti di sini. Maka makin bnyk ar benda yg perlu kita pikirkan. Huh, rupa nyer inilah tekanan yg selalu disebut2 org tu..... nasib baik aku boleh menanganinya....

Secara jujur, aku lebih bahagia, gembira n kurang tension di poli wlupun assignmnt, kuiz atau test berlambak.... mgkn sbb aku still aktif dlm PRS kot.. itu x lak aku pkrkan.... lebih2 lagi ade Cikgu Samsul..... lagilah aku rasa seronok di poli.....

Hmm... aku harap kehidupan aku di sini akan lebih baik n best tuk sem 3 nanti...... harap2 aku till leh survive nanti... huhuhuhuhuhuhu.......

No comments:

Post a Comment